Alles draait om content...

Content

Sisters at Work houdt zich bezig met het maken, aanbieden, aanpassen en verspreiden van content, ofwel inhoud. Dit doen we in de breedste zin van het woord. We verzorgen de (dynamische) teksten en blogs op websites. Schrijven wervende teksten, ook voor nieuwsbrieven. Maken heldere en opvallende infographics. Zorgen voor een altijd actueel aanbod in uw webshop. En realiseren hiermee een betere vindbaarheid

 

Content is king. Let us be your queen. 



Bloggen, waarom zou je?

Gebrek aan tijd, zin, interesse of inspiratie. Wat is jouw reden om je doelgroep niet met regelmaat van je te laten horen, je kennis te delen en meer online leads te genereren? Wij geven je tien redenen om wél te bloggen:

 

10 redenen om wél te bloggen:

  1. Je vindt het leuk om te schrijven (en je hebt daadwerkelijk wat te melden), of je besteedt dit uit.
  2. Met een blog, deel je kennis. Je laat jouw lezers zien dat je verstand van zaken hebt.
  3. Bovendien hebben je lezers ook echt wat aan je lijstjes met tops, flops, tips, voors, tegens, do's en don'ts. Jouw kennis is waardevol!
  4. Is jouw organisatie, dienst of product gerelateerd aan een nieuwe wet of regelgeving? Blog hierover! Grote kans dat iemand die op zoek is naar meer informatie over de betreffende wet of regel op jouw site terecht komt. En nog groter de kans dat deze bezoeker jouw potentiële klant is.
  5. Google houdt van verandering en variatie, van dynamische content (= inhoud die verandert). Met enige regelmaat een nieuw blog publiceren op je eigen website, komt je vindbaarheid ten goede.
  6. Je kunt ook blogs publiceren op een externe site. Bijvoorbeeld bij een vak- of beroepsvereniging. De link van je blog naar jouw eigen website zorgt ervoor dat bezoekers én Google (backlink!) je beter weten te vinden.
  7. Door op een externe site te bloggen, vergroot je je status als 'thought-leader'.
  8. Je kunt ook een ander (met een groot bereik en sociaal netwerk) over je product laten schrijven. Vooral in o.a. de beauty-, mode- en autobranche kunnen professionele bloggers / influencers je populariteit een flinke boost geven.
  9. Een blog op je eigen webite is een uitgelezen mogelijkheid om aandacht aan een specifiek onderwerp (lees: zoekwoord) te besteden.
  10. Een nieuwe blog gepubliceerd? Dan heb je weer een goede reden om je fans hiervan via social media op de hoogte te brengen.

Blog: Blik op inspiratie

Ik ben jaloers op mensen met gevoel voor interieur. Mensen die precies weten welke lamp, van welk materiaal in combinatie met welke wanddecoratie ze waar moeten hangen. Die het verschil zien tussen vijftig tinten grijs. En een woonkamer hebben die zo uit de vtwonen is komen wandelen. Mijn woonkamer is al 15 jaar de mijne. En heeft, net als de rest van mijn huis, nog altijd de hoop de ‘vtwonen-status’ te bereiken. Misschien tegen beter weten in: vooralsnog ervaar ik zowel mijn interieur als het keuzeproces als een niet lekker lopend samenspel tussen smaakvol, passend, budget en gemak.

Gelukkig houdt vtwonen ook rekening met mensen zoals ik. Mensen die weten hoe het voelt de interieurplank mis te slaan. Speciaal voor (onder andere) ons hebben ze namelijk vtwonen-waardige producten geselecteerd. Producten die gegarandeerd scoren: vtwonen behang, vtwonen laminaat, vtwonen verf, vtwonen meubilair en niet te vergeten vtwonen servies. Verkrijgbaar in hun eigen webshop en/of bij de (Karwei) bouwmarkt. In combinatie met hun maandblad en tv-uitzending, maar ook an sich, geven de vtwonen producten me houvast. Welke kleur op de muur? Kies ik voor een kleur uit de vtwonen verflijn, dan weet ik zeker dat ik trend- en trefzeker bezig ben.

 

De 'vt' in vtwonen staat voor vrije tijd, begonnen als magazine inspelend op het in de jaren zeventig nog in opkomst zijnde doe-het-zelven. Maar wat is het vandaag de dag? Is het een tijdschrift, een blik verf, of een webshop? Een bezoekje aan de site geeft geen eenduidig antwoord: ik lees shop en zie inspiratie, ik lees tv en zie vazen. De spijker op zijn kop: vtwonen is een zeer geslaagd voorbeeld van (multichannel) contentmarketing. Ofwel, verkopen is bijzaak. In ieder geval in de perceptie van de sitebezoekers en bladlezers. De communicatie via verschillende kanalen (print, site, tv, bouwmarkt, webshop) is niet gericht op een strak gedefinieerde doelgroep, maar op een audience, een publiek. Vtwonen heeft klanten, maar vooral abonnees, fans en followers. En vtwonen verkoopt geen producten, maar inspiratie. Informatie en dus content waar daadwerkelijk behoefte aan is.

 

In mijn zoektocht naar behang (de volgende ruimte is aan de beurt), twijfel ik. Twee behangvarianten die erg op elkaar lijken. Het verschil zit hem in de details. En in de prijs. Ik kies de vtwonen variant. De prijs is ondergeschikt: een geslaagd (lees: vtwonen-waardig) resultaat is tenslotte onbetaalbaar.


0 Berichten