Bloggen, waarom zou je?

Gebrek aan tijd, zin, interesse of inspiratie. Wat is jouw reden om je doelgroep niet met regelmaat van je te laten horen, je kennis te delen en meer online leads te genereren? Wij geven je tien redenen om wél te bloggen:

 

10 redenen om wél te bloggen:

  1. Je vindt het leuk om te schrijven (en je hebt daadwerkelijk wat te melden), of je besteedt dit uit.
  2. Met een blog, deel je kennis. Je laat jouw lezers zien dat je verstand van zaken hebt.
  3. Bovendien hebben je lezers ook echt wat aan je lijstjes met tops, flops, tips, voors, tegens, do's en don'ts. Jouw kennis is waardevol!
  4. Is jouw organisatie, dienst of product gerelateerd aan een nieuwe wet of regelgeving? Blog hierover! Grote kans dat iemand die op zoek is naar meer informatie over de betreffende wet of regel op jouw site terecht komt. En nog groter de kans dat deze bezoeker jouw potentiële klant is.
  5. Google houdt van verandering en variatie, van dynamische content (= inhoud die verandert). Met enige regelmaat een nieuw blog publiceren op je eigen website, komt je vindbaarheid ten goede.
  6. Je kunt ook blogs publiceren op een externe site. Bijvoorbeeld bij een vak- of beroepsvereniging. De link van je blog naar jouw eigen website zorgt ervoor dat bezoekers én Google (backlink!) je beter weten te vinden.
  7. Door op een externe site te bloggen, vergroot je je status als 'thought-leader'.
  8. Je kunt ook een ander (met een groot bereik en sociaal netwerk) over je product laten schrijven. Vooral in o.a. de beauty-, mode- en autobranche kunnen professionele bloggers / influencers je populariteit een flinke boost geven.
  9. Een blog op je eigen webite is een uitgelezen mogelijkheid om aandacht aan een specifiek onderwerp (lees: zoekwoord) te besteden.
  10. Een nieuwe blog gepubliceerd? Dan heb je weer een goede reden om je fans hiervan via social media op de hoogte te brengen.